Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 1578 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2011-02-04, 21:03
Na całym świecie komunikacja miejska jest dotowana, bo jest to służba publiczna. Jej celem nie jest przynoszenie jak największych zysków, ale zapewnienie mieszkańcom możliwości przemieszczania się.
_________________ I'd agree with you, but then we'd both be wrong
Jan Smutny [Usunięty]
Wysłany: 2011-02-04, 21:18
Jest dotowana z różnych powodów, n.p. dlatego, że zbiorowy transport jest bardziej przepustowy niż indywidualny, zamiast 40 aut w centrum jest 1 liniowy autobus i.t.p, i.t.d. Z róznych powodów się do niej dopłaca- mniejsze zatłoczenie centrów, mniejsze zanieczyszczenie powietrza...I nikt nie mówi, że ma ona akurat w Wieluniu się bilansować. Pytanie, za co gmina dopłaca.
Bilet tylko 1,70 zł. Ale przeżycia i wspomnienia z kursu BEZCENNE !!!
Mnie się zdarza jeździć, ale jakoś tych "BEZCENNYCH" przeżyć nie doświadczyłem
ourson napisał/a:
A ile osób dziennie/tygodniowo/miesięcznie korzysta z poszczególnych linii komunikacji miejskiej w Wieluniu?
Ja jeżdżę linią G (kurs Stare Sady Częstochowska - > Rozlewnia gazu) o 06:30 bądź o 07:30 do pracy – kiedyś częściej, teraz sporadycznie. Ten drugi kurs bardziej oblężony – uczniowie do szkoły, pielęgniarki do szpitala, plus jeszcze kilka osób do pracy. Są osoby, które widuje się praktycznie zawsze o danej porze. Dodatkowo we wtorki i piątki dochodzą klienci ryku. Na pozostałych liniach przypuszczam schemat podobny – szkoła, praca, do sklepu czy na miasto.
Z pracy autobusem jechałem kilka razy (godzina 15 lub 16 z minutami). Przeważnie byłem sam w autobusie, ewentualnie jeszcze jedna lub dwie osoby.
I jeszcze małe pytanko do Mrówka - Jaki cel ma ta ankieta?
Pomógł: 53 razy Dołączył: 26 Sie 2006 Posty: 3747 Piwa: 39/17 Skąd: z Wielunia
Wysłany: 2011-02-05, 15:44
Ma pomóc w realizacji "projektu" o którym trochę więcej napiszę w najbliższych dniach
_________________ "Przed skorzystaniem z forum zapoznaj się z treścią regulaminu dołączonego do niego bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą gdyż każdy post niewłaściwie napisany lub zrozumiany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu."
Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 1578 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2011-06-22, 18:06
Cytat:
Wieluń: Pasażerowie dostaną po kieszeni
Polska Dziennik Łódzki, Zbyszek Rybczyński
Radni miejscy zgodzili się na podwyżkę cen biletów komunikacji miejskiej. Cena ulgowego w granicach miasta wzrośnie o 30 gr, a normalnego o 40 gr. W perspektywie możliwe są też cięcia niektórych kursów.
W ratuszu argumentują, że ostatnie zmiany w opłatach nastąpiły w 2003 r.
- Przy kalkulacji nowych cen uwzględniliśmy wyłącznie inflację - tłumaczy Maria Zarębska z Urzędu Miejskiego w Wieluniu. - Proponowane ceny nie odbiegają od tych, które obowiązują w innych gminach.
Obecnie za bilet normalny uprawniający do przejazdu w granicach miasta trzeba zapłacić 1,70 zł, zaś za ulgowy - 1 zł. Po podwyżce będzie to odpowiednio 2,10 zł i 1,30 zł. Nieco większe podwyżki zaplanowano za przejazd poza miasto. Cena biletu normalnego wzrośnie do 2,40 zł (obecnie 1,90 zł), a ulgowego do 1,60 zł ( 1,20 zł).
Na tym samym poziomie pozostaną ceny biletów miesięcznych. Nie będzie większych zmian, jeśli chodzi o uprawnienia do przejazdów ulgowych i bezpłatnych.
Podwyżka cen biletów podniesie wpływy z ich sprzedaży ok. 95 tys. zł w skali roku. O tyle mniej trzeba będzie wydać z gminnej kasy na utrzymanie autobusów.
W ratuszu myślą już jednak o kolejnych oszczędnościach, bo rocznie idzie na ten cel z budżetu ponad milion złotych.
- Szukamy jakichś rozwiązań, bo obecna forma przewozów finansowo jest dla nas bardzo trudna do udźwignięcia - mówi Maria Zarębska. - Przewidujemy rezygnację z części najmniej rentownych kursów. Będziemy rozmawiać na ten temat z PKS-em i związkami zawodowymi. Być może warto zastanowić się, czy nie zastąpić autobusów mniejszymi, których utrzymanie byłoby mniej kosztowne.
Na konieczność szukania oszczędności wskazywano na posiedzeniu komisji budżetowo-gospodarczej, która rozpatrywała m.in. podwyżki cen biletów (czterech radnych było za, dwóch wstrzymało się od głosu). Radny Zbigniew Kucharczyk zwraca uwagę, że przydałby się nadzór nad realizacją umowy z PKS-em.
- Warto byłoby skontrolować, czy sprzedaż biletów odbywa się w prawidłowy sposób. Nie twierdzę, że ktoś na tym zarabia, bo nie mam dowodów, ale faktem jest, że gmina opiera się tylko na tym, co przedstawi PKS - mówi Kucharczyk.
Przesadzili z tymi cenami, ja w Łodzi płacę 1,20zł za bilet 30-minutowy, dzięki któremu pokonuję autobusem odległość 8km z przedmieść do centrum, a tu mam płacić 1,30zł za 10-minutową jazdę i pokonanie 1 czy 2 kilometrów? Niedoczekanie. Podwyżka spowoduje tylko, że część pasażerów zrezygnuje z korzystania z komunikacji miejskiej, część zacznie jeździć na gapę i wpływy spadną jeszcze bardziej. Pasażerowie dostają po kieszeni, a pensje pracowników jednostek podległych magistratowi rosną.
_________________ I'd agree with you, but then we'd both be wrong
Podwyżka spowoduje tylko, że część pasażerów zrezygnuje z korzystania z komunikacji miejskiej (...)
Ja jeżdżę tylko zimą i to na prawdę sporadycznie. Teraz nie będę jeździł wcale. Wieluń nie jest aż tak olbrzymią metropolią, żeby koniecznie komunikacją miejską jeździć. Na zdrowie mi wyjdzie
Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 1578 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2011-06-22, 20:01
Cięcia kolejnych kursów, o których również wspomniano w artykule też raczej nie wpłyną pozytywnie na zachęcenie do korzystania z komunikacji miejskiej... Oj, jeśli Urząd Miasta będzie dalej tak działał (podnoszenie cen biletów i usuwanie kursów) to może się okazać, że autobusy będą woziły samo powietrze. A wtedy magistrat pewnie stwierdzi, że konieczne jest dalsze cięcie kursów i podnoszenie ceny biletów W Łodzi w tym roku w celu zachęcenia mieszkańców do korzystania z komunikacji miejskiej planowana jest obniżka cen migawek (biletów miesięcznych na wszystkie linie) i zwiększenie częstotliwości kursowania na niektórych liniach. Łódzcy urzędnicy twierdzą, że dzięki niższym cenom biletów zachęcą więcej osób do korzystania z komunikacji miejskiej i przełoży się to większe zyski z biletów. U nas cel władz jest taki sam, a podejmowane działania - dokładnie odwrotne. Pytanie, która droga okaże się słuszna?
_________________ I'd agree with you, but then we'd both be wrong
Pomógł: 42 razy Wiek: 58 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 4309 Piwa: 76/53 Skąd: wieluń
Wysłany: 2011-06-23, 09:50
Spooky napisał/a:
Przesadzili z tymi cenami, ja w Łodzi płacę
Nie porównuj 730 tysięcznego miasta do Wielunia (ok. 27 tys.). Skoro jeździsz tam komunikacją miejską, to pewnie widzisz ilu pasażerów korzysta z usług MPK. Łódź i podobne metropolie stać na to, żeby ceny biletów były na takim poziomie o jakim mówisz, ekonomia wieluńskiej komunikacji miejskiej "mówi" zupełnie co innego.
Zdaję sobie sprawę z tego, że podwyżki nie uratują sytuacji. Tutaj trzeba sobie zadać pytanie, czy komunikacja miejska w Wieluniu ma jeszcze miejsce bytu?
I jeszcze jedna istotna sprawa, ktoś musi solidnie popracować nad, nie rezygnacją z kolejnych kursów, ale nad sensownym ich ustawieniu. Bo skoro ludzie kończą pracę o godzinie np. 14.00, a autobus odjeżdża z przystanku obok tego zakładu o 14.05, to chyba logicznym jest, że odjedzie pusto.
_________________ Im dłużej poznaję ludzi, tym bardziej kocham zwierzęta.
to raz a dwa wydaje mi się że te autobusy za rzadko kursują a trzy to fakt że kierowcy nie zatrzymują się na przystankach też myślę jest istotny bo jak by autobus chociaż minute dwie przystanął to myślę że nikt nie miałby problemu z tego aby skorzystać z usług kominikacji miejsckiej
Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 1578 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2011-06-23, 12:04
miko 005 napisał/a:
Łódź i podobne metropolie stać na to, żeby ceny biletów były na takim poziomie o jakim mówisz, ekonomia wieluńskiej komunikacji miejskiej "mówi" zupełnie co innego.
Ekonomia jest wszędzie taka sama, jej zasady nie zmieniają się w zależności od wielkości miasta. W Łodzi w roku 2010 przychody z biletów wyniosły 116 mln zł, a koszty utrzymania komunikacji miejskiej ok. 350 mln zł. Nietrudno się domyślić, że przychody nie równoważą nawet 40% wydatków na funkcjonowanie komunikacji. W tym roku radni miejscy chcą, aby zysk ze sprzedaży biletów był większy i wyniósł 130 mln zł, a środkiem do realizacji tego celu ma być obniżka cen biletów i poprawa dostępności komunikacji miejskiej. Dlaczego podjęli taki krok? Dlatego, że właśnie nie stać ich na tak dużą dopłatę dla komunikacji miejskiej i szukają oszczędności. W Wieluniu takie działanie też mogłoby odnieść skutek. Tańsze bilety spowodowałyby, że osoby które obecnie idą gdzieś pieszo mogłyby zdecydować się na skorzystanie z autobusu. Byłaby to też alternatywa dla osób dojeżdżających samochodem - niższy koszt biletu niż cena paliwa. Niemniej jednak zgadzam się z Tobą w kwestii konieczności lepszego dostosowania rozkładów jazdy do potrzeb mieszkańców.
miko 005 napisał/a:
Tutaj trzeba sobie zadać pytanie, czy komunikacja miejska w Wieluniu ma jeszcze miejsce bytu?
Komunikacja miejska nawet w Łasku (18,5 tys. mieszkańców) ma miejsce bytu, a w Wieluniu ma nie mieć? Nie proponuj, proszę, cofania się w rozwoju.
_________________ I'd agree with you, but then we'd both be wrong
Obecnie za bilet normalny uprawniający do przejazdu w granicach miasta trzeba zapłacić 1,70 zł, zaś za ulgowy - 1 zł. Po podwyżce będzie to odpowiednio 2,10 zł i 1,30 zł.
Zgadzam się z tą podwyżką.Pracownik jadący np. na ul.Fabryczną autobusem ,,Korony,, płaci 2,10 zł za bilet normalny(na terenie Wielunia) a miejskim 1,70! Dlaczego według Was nie może być ta sama cena za bilet komunikacji miejskiej?
miko 005 napisał/a:
Bo skoro ludzie kończą pracę o godzinie np. 14.00, a autobus odjeżdża z przystanku obok tego zakładu o 14.05, to chyba logicznym jest, że odjedzie pusto.
Według mnie on też jedzie za wcześnie.Ciężko na niego zdążyć.
miko 005 napisał/a:
I jeszcze jedna istotna sprawa, ktoś musi solidnie popracować nad, nie rezygnacją z kolejnych kursów, ale nad sensownym ich ustawieniu.
Powinni przyspieszyć kurs lini G która jest o 13.40 na jednym przestanku.Na ul.Fabrycznnej jest 13.55,14.00 (zależy od korków).Pracownik jadący do pracy na 14 zawsze bywa spózniony,więc nie dziwię się że większość rezygnuje z KM i woli iść spacerkiem
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 11 Mar 2010 Posty: 37 Skąd: wieluń
Wysłany: 2011-06-24, 14:53
renia napisał/a:
Zgadzam się z tą podwyżką.Pracownik jadący np. na ul.Fabryczną autobusem ,,Korony,, płaci 2,10 zł za bilet normalny(na terenie Wielunia) a miejskim 1,70! Dlaczego według Was nie może być ta sama cena za bilet komunikacji miejskiej?
Cena za autobus "Korony" jest zapewne zgodna z cennikiem obowiązującym w PKS Wieluń, na ceny biletów komunikacji miejskiej wpływ mają władze miasta.
Skoro komuś nie odpowiadają ceny PKS, to czemu zatem nie korzysta z komunikacji miejskiej jeśli jest bardziej opłacalna? Wydaje mi się, że to trochę głupie podejście, że skoro tam mają drożej to tutaj też zróbmy drożej; bardziej logiczne byłoby wg mnie myślenie w drugą stronę.
Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 1578 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2011-06-24, 15:53
ania_a napisał/a:
Cena za autobus "Korony" jest zapewne zgodna z cennikiem obowiązującym w PKS Wieluń, na ceny biletów komunikacji miejskiej wpływ mają władze miasta.
Skoro komuś nie odpowiadają ceny PKS, to czemu zatem nie korzysta z komunikacji miejskiej jeśli jest bardziej opłacalna? Wydaje mi się, że to trochę głupie podejście, że skoro tam mają drożej to tutaj też zróbmy drożej; bardziej logiczne byłoby wg mnie myślenie w drugą stronę.
Zdecydowanie popieram. Każdy może wybrać to, na co ma ochotę. Nikt nie zabrania korzystać z usług komunikacji miejskiej, jeśli jest tańsza niż PKS.
_________________ I'd agree with you, but then we'd both be wrong
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum