same obwodnice zewnętrzne nie rozwiążą jego problemów komunikacyjnych (miasto docelowe/”startowe” wielu pojazdów).
Dlatego konieczna jest jak najszybsza budowa wewnętrznej obwodnicy wschodniej (przedłużenia ulicy Popiełuszki).
Podtrzymuję i pozwolę sobie uzupełnić. Budować północną i wschodnią, a o południowo-zachodniej póki co zapomnieć!
Jeszcze niedawno niektórzy (patrz posty wyżej) przekonywali że budowa trasy średnicowej będącej jednocześnie obwodnicą wschodnią centrum nie ma najmniejszego sensu, a "jedynym słusznym" rozwiązaniem jest lansowana przez burmistrza obwodnica południowo-zachodnia, a miasto jako przedłużenie ul Popiełuszki w stronę południową co najwyżej może wybudować drogę klasy "Z" (zbiorczej) o kategorii ruchu KR3.
Moim zdaniem budowa obwodnicy południowo-zachodniej przez najbliższe kilkanaście lat (może nawet 20) będzie nierealna. Obecnie należy zatem skupić się na budowie północnej obwodnicy miasta oraz całej wschodniej obwodnicy centrum (TŚ).
Porównanie obwodnicy wschodniej centrum (TŚ) z obwodnicą południowo zachodnią:
Trasa średnicowa (będąca nową obwodnicą centrum) ta o KTÓRĄ WALCZYMY (przy założeniu że zostanie wybudowane jej przedłużenie zarówno w kierunku ul Opolskiej jak i Sieradzkiej): Zalety: 1. Zminimalizuje ruch tranzytowy lub przynajmniej odciąży ulice: Sieradzką, Kopernika, Śląską, Piłsudskiego , 3-go Maja oraz częściach Krakowskiego Przedmieścia i Częstochowskiej na kierunkach:
a. Częstochowa- Poznań via Kępno
b. Częstochowa - Poznań via Sieradz
c. Opole - Łódź
d. Radomsko-Wrocław
2. Obwodnica w części już istnieje.
3. Na przeważającym odcinku przebiega przez tereny jeszcze nie zabudowane lub przemysłowe.
4. Wywoła rozdział potoków ruchu lokalnego/wewnątrz miejskiego Wady:
1. Na odcinku 18-go Stycznia - POW droga przebiega w pobliżu zabudowań (konkretnie dwa bloki)
obwodnica południowo zachodnia (tzn ta pozamiejska lansowana do niedawna przez m.in burmistrza) : Zalety:
1. Przebieg całkowicie poza miastem
2. Wyeliminowanie z miasta tranzytu na linii Częstochowa- Poznań via Kępno oraz częściowo Opole - Łódź via Sieradz Wady:
1. Tranzyt relacji Radomsko - Wrocław nadal będzie odbywał się przez Piłsudskiego etc
2. Tranzyt relacji Częstochowa - Poznań via Sieradz nadal będzie odbywał się przez Piłsudskiego etc (patrz p.6)
3. Tranzyt relacji Opole - Łódź via Widawa nadal będzie odbywał się przez Śląską etc (patrz p.6)
4. Inwestycja kompletnie nieprzygotowana, jeżeli nawet zapadła by decyzja o jej budowie, to na etapie STEŚ jej przebieg zostałby zmieniony.
5. Nie wywoła rozdziału potoków ruchu lokalnego/wewnątrz miejskiego
6. Ad punktów 1-2 nie pomogą tutaj nawet różnego rodzaju ograniczenia (znam przykład miasta gdzie kierowcy w nosie mają obwodnice wytyczoną podobnie do tej południowo zachodniej - obwodnica aby była skuteczna nie może za bardzo wydłużać pierwotnego przebiegu trasy)
Wnioski:
W pierwszej należy wybudować całą wschodnią obwodnicę centrum (trasą średnicową) oraz północną obwodnicę miasta.
Nowe odcinki trasy średnicowej /obwodnicy śródmieścia/ powinny spełniać takie parametry:
Klasa techniczna: G (droga "główna" zamiast proponowanej przez burmistrza, o jedną klasę niższą "Zetki" - zbiorczej (Z))
Kategoria ruchu - KR5 (parametr dotyczy wytrzymałości "podbudowy i asfaltu" na obciążenie ruchem, zamiast np KR3 w której po kilku latach pojawią się kolejny - i będzie trzeba wydawać pieniądze na jej remonty) - Jeżeli droga nie będzie klasy co najmniej G / KR5 (minimalnie KR4) to nie będzie także szans na n.p. zakwalifikowanie jej jako krajówki.
Obwodnica północna oczywiście co najmniej GP (główna-przyspieszona) i KR5.
Wrócę do odcinka północnego, wschodniej obwodowej centrum miasta. To znaczy do fragmentu Sieradzka - Warszawska:
Szczegóły: Na zdjęciach pochodzących z geoportalu, zaznaczyłem działki wchodzące w skład pasa drogowego. Wydzielone są niemal wszystkie (tzn według geoportalu niepodzielone są tylko dwie, zlokalizowane pomiędzy ulicą Warszawską a planowanym mostem (lub przepustem)).
1.JPG
Plik ściągnięto 2319 raz(y) 115,24 KB
2.JPG
Plik ściągnięto 2355 raz(y) 110,08 KB
3.JPG najmniejsza szerokość pasa drogowego - ok 21 m, okolice PUP
Plik ściągnięto 2176 raz(y) 125,92 KB
4.JPG
Plik ściągnięto 2185 raz(y) 128,68 KB
5.JPG
Plik ściągnięto 2175 raz(y) 128,05 KB
6.JPG
Plik ściągnięto 2125 raz(y) 110,72 KB
7.JPG Najbardziej problematyczny odcinek + jedyny istniejący most kolejowy w Wieluniu
Plik ściągnięto 2144 raz(y) 131,13 KB
8.JPG
Plik ściągnięto 2143 raz(y) 106,46 KB
9.JPG
Plik ściągnięto 2125 raz(y) 126 KB
MATRIX [Usunięty]
Wysłany: 2009-07-22, 13:46
Nikt nie pomyślał o Tych co będą wracać z pracy z ulic Fabrycznej i Przemysłowej ?
W kwestii uzupełnienia. Realizacja północnego odcinka nowej obwodowej centrum, wymaga wcześniejszej budowy nowej drogi do oczyszczalni. Droga ma przebiegać tak, jak w załącznikach (pas drogowy - wynikający z podziału nieruchomości). Malutki fragment tej drogi już istnieje (jeżeli można nazwać tak "wewnętrzną" szutrówkę prowadzącą do "firmy od tonerów"). Droga ma połączyć oczyszczalnie ze "skrzyżowaniem dwóch ulic Fabrycznych" - okolice hurtowni RAK.
Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 1578 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-09-24, 19:39
Dzisiaj idąc ul. Częstochowską zobaczyłem zakryte jeszcze folią znaki informujące, że na ul. Popiełuszki ma zostać zabroniony ruch pojazdów o masie powyżej 8 ton. Ciekawe po co właściwie to ograniczenie? Żeby tiry jadące np. z Częstochowy do Warszawy musiały jechać przez centrum miasta? Dla mnie to trochę nielogiczne.
_________________ I'd agree with you, but then we'd both be wrong
1. Burmistrz obiecywał w marcu taki zakaz, argumentując to tym iż budżet miasta nie powinien być obciążony remontami dróg tranzytowych. Stwierdził (w uproszczeniu) że skoro ulica Popiełuszki odciąża drogi krajowe i wojewódzkie, to administratorzy w/w dróg powinni partycypować w kosztach jej utrzymania (remontów), ewentualnie powinni przejąć tę ulicę.
2. Wytłumaczenie dla zwolenników "spiskowej teorii dziejów". zakaz wprowadzony po to aby utrudnić życie zaopatrzeniu Kauflandu .... jedyna droga dojazdowa do obiektu prowadzi ulicą Popiełuszki.
Pomógł: 42 razy Wiek: 58 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 4309 Piwa: 76/53 Skąd: wieluń
Wysłany: 2009-10-06, 11:29
Taki znak rzucił mi się w oczy tylko na odcinku ulic; 18 Stycznia, Częstochowska ( chyba że jeżdżę na pamięć ). Wynikało by zatem, że reszta ul. Popiełuszki jest wolna od zakazu, więc „teoria spiskowa” raczej nie wchodzi w grę. Ale faktem jest że „zablokowanie” tak krótkiego odcinka drogi, jest co najmniej dziwne. Chociaż z drugiej strony wystarczy owe 200m, i całość Popiełuszki jest odciążona od zbędnych tonaży. Jednym słowem, „szukamy” sensownego wytłumaczenia tejże sytuacji drogowej .
_________________ Im dłużej poznaję ludzi, tym bardziej kocham zwierzęta.
Pomógł: 42 razy Wiek: 58 Dołączył: 04 Mar 2006 Posty: 4309 Piwa: 76/53 Skąd: wieluń
Wysłany: 2009-10-07, 11:16
Spooky napisał/a:
miko 005, jeździsz na pamięć
Tak wiem . Wczoraj jadąc ul. Warszawską przyjrzałem się uważniej znakom drogowym i …… już teraz wiem że cała ul. Popiełuszki ma zakaz wjazdu aut powyżej 8 ton.
Zatem wracamy do kwestii „teorii spiskowej” . Czytałem gdzieś, chyba w temacie marketów, że ktoś ma ochotę na procesik, w związku z rzekomymi poniesionymi stratami, jakie miały by być skutkiem opóźnień będących wynikiem opieszałości w wydawaniu odpowiednich zezwoleń. Myślę że w takim razie, ktoś postarał się o niezłą „kartę przetargową” w postaci tegoż ograniczenia tonażu na jedynej dojazdowej drodze do Kauflanda. I …….albo się jakoś dogadujemy, albo sądzimy, a wjazdu jak nie było tak nie będzie .
Ale to tylko daleko idąca „teoria spiskowa”
_________________ Im dłużej poznaję ludzi, tym bardziej kocham zwierzęta.
Maciej W trakcie przeprowadzki do Wielunia EWI w Sercu
Pomógł: 13 razy Wiek: 48 Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1155 Piwa: 5/6 Skąd: EWI-OOL
Wysłany: 2009-10-18, 10:01
Teoria Spiskowa ?? Jeśli mam adres docelowy Popiełuszki 1 to nie interesują mnie żadne zakazy może być nawet znak 2,5 tony a ja śmiało wpadam moimi 40-toma . . identyczna sytuacja jest w Kluczborku tylko że tam tonaż jest do 12 t .
ps: 40 minut zajęło mi przejechanie Wielunia od strony Opola do wylotu na Bełchatów .
_________________ Jeśli pozwolisz, by robactwo się rozmnożyło, rodzą się prawa robactwa. I rodzą się piewcy, którzy będą je wysławiać.
Antoine de Saint-Exupery
Przykłady dla zmotywowania władz Wielunia:
Jak już jesteśmy przy Kluczborku (25 tys. mieszkańców) to zahaczę jeszcze o Lubliniec (26 tys mieszkańców). Piszę o tych dwóch miastach, dlatego że są to miejscowości pod pewnymi względami bardzo podobne do Wielunia:
- takiej samej wielkości (ilość mieszkańców)
- do niedawna krzyżowały się w nich drogi krajowe.
Są jednak pomiędzy Wieluniem a nimi pewne różnice: - obie miejscowości posiadają już od jakiegoś czasu obwodnicę w ciągu jednej z dróg krajowych,
- w obu, budowane są kolejne obwodnice!
W Lublińcu obwodnica w ciągu DK11 powstała w roku 2001 lub 2002, obecnie budowana jest obwodnica w ciągu DK46 oraz DODATKOWO OBWODNICA ŚRÓDMIEŚCIA. Obwodnica w ciągu DK46 ma zostać zakończona do końca 2010 roku.
W Kluczborku od jakiegoś czasu istnieje obwodnica w ciągu DK11, a gmina nie zdaje się na GDDKiA i sama buduje zachodnią obwodnicę spinającą DK45 z DK42 i DK11 . Budową odcinka południowego obwodnicy zachodniej Kluczborka (od skrzyżowania z DK45 do skrzyżowania z DK42 ) GDDKiA zainteresowana na pewno nigdy by nie była, za to północnym fragmentem raczej tak. Na stronie opolskiego oddziału GDDKiA można znaleźć informację iż pomiędzy latami 2012-2020 ma powstać także obwodnica Kluczborka w ciągu DK45 (wschodnia).
A w Wieluniu jak zwykle MARAZM - zarówno ze strony urzędu miasta jak i łódzkiego oddziału GDDKiA. W tym roku pewnie też zdejmą kasę zarezerwowaną na przedłużenie Popiełuszki (wschodnią obwodnicę centrum). Nawet, wtedy gdy powstanie obwodnica północna to z Warszawskiej, Głowackiego i Traugutta - zniknie może z 40% osobówek i 80-90% tirów - reszta samochodów zostaje, z pozostałych ulic nie zniknie ani 1% tirów i samochodów osobowych. Więc do ideału będzie nadal daleko .....
Kluczbork:
Kulisy Powiatu - Kluczbork, Olesno napisał/a:
Piętnaście milionów na nową drogę
2009-10-08
Cała obwodnica ma połączyć Kuniów z Gotartowem, czyli drogi krajowe nr 45 i 11 (jak będzie przebiegać, pokazuje wizualizacja obok). Dzięki niej samochody jadące od strony Opola do Poznania będą omijać centrum miasta. Ułatwi też dojazd do Famaku, Cuprodu czy strefy ekonomicznej.
Pierwszy etap objazdu gmina oddała do użytku w ubiegłym roku. Tak powstał kilometr drogi, która połączyła Ligotę Dolną z ulicą Fabryczną w Kluczborku. W przyszłym roku samorząd rozpocznie drugi etap inwestycji. Wybuduje 4 kilometry szosy od Kuniowa do Fabrycznej.
- Projekt na inwestycję już mamy gotowy i możemy wystąpić do Starostwa Powiatowego o wydanie pozwolenia na budowę - mówi burmistrz Jarosław Kielar.
Zaraz po uzyskaniu pozwolenia gmina przystąpi do wykupu gruntu pod przyszłą obwodnicę. Będzie ona przebiegać przez tereny rolnicze, a częściowo także nasypem nieczynnej linii kolejowej.
- Jesteśmy już dogadani z właścicielami gruntów - tłumaczy Kielar. Z PKP będziemy się rozliczać w podatku, natomiast właścicielom prywatnym zapłacimy za ziemię lub zamienimy na grunty w innym miejscu.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wydała już zgodę na przyłączenie obwodnicy do krajowej 45.
Jeśli mam adres docelowy Popiełuszki 1 to nie interesują mnie żadne zakazy może być nawet znak 2,5 tony a ja śmiało wpadam moimi 40-toma .
Masz rację .... i przy docelowym adresie dostawy nie ma podstaw do uniemożliwienia wjazdu .... ale formalnie na Krakowskim Przedmieściu też jest ograniczenie tonażu z uwagą "Nie dotyczy autobusów i zaopatrzenia Intermarche" na Popiełuszki jest tylko uwaga "Nie dotyczy autobusów".
RZW napisał/a:
Coraz większe korki
2009-11-03
Ogromne korki w centrum Wielunia - po południu ruch w tym miejscu rośnie dramatycznie. Jak powiedzieli nam kierowcy wszystko przez zamknięcie ul. Popiełuszki dla pojazdów powyżej 8 ton.
Dlaczego wprowadzono ograniczenie, które jeszcze bardziej zablokowało miasto? Odpowiedź w relacji Agnieszki Antoniak:
Kliknij by wysłuchać:
TVK WSM napisał/a:
NOWE RONDO W MIEŚCIE?
To najlepsza forma jak do tej pory w miarę płynnego rozładowania ruchu w najbardziej zatłoczonych punktach miast.
płynniej z ruchem radzą sobie oczywiście węzły wielopoziomowe .... ale oczywiście rzadko jest na nie wystarczająca ilość miejsca, na porządne ronda zresztą również.
TVK WSM napisał/a:
Warto zatem zadać kolejne pytanie. Czy są w Wieluniu takie miejsca gdzie wybudowanie kolejnego ronda byłoby jak najbardziej wskazane? Jak najbardziej. Projektowany w tej chwili odcinek ulicy Polnej stanowiącej niejako przedłużenie ul. Popiełuszki w kierunku drogi krajowej nr 45 będzie zakończony rondem.
To już za miastem - w granicach administracyjnych Gaszyna. Nowym i jedynym obecnie projektowanym rondem w granicach administracyjnych miasta ma być za to to w okolicy północnej obwodnicy miasta.
TVK WSM napisał/a:
Rondo zdaniem Bogusława Orła byłoby lepszym rozwiązaniem także u zbiegu ulic Traugutta, Głowackiego i Sieradzkiej, tu gdzie krzyżują się drogi krajowe i gdzie jest tzw. inteligentne skrzyżowanie.
Jak zwykle pan Zięba wyciąga zdania z kontekstu. Małe rondo, nawet takie, jakie funkcjonuje od jakiegoś czasu na DK42 w Działoszynie na tym największym wieluńskim skrzyżowaniu zupełnie by się nie sprawdziło - byłoby rozwiązaniem gorszym niż funkcjonująca sygnalizacja. Rondo w Działoszynie ma dwukrotnie większy promień niż to na 18go stycznia. Pan Orzeł mówił o rondzie dwupasmowym, takim jakie funkcjonuje w Sieradzu.
Z Orłem się tutaj zgadzam - z przekręconą przez pana Ziębę (na antenie TVK) opinią już NIE !!Skrzyżowanie w formie minironda w najruchliwszym punkcie miasta tak obciążonego zarówno ruchem lokalnym jak i tranzytowym jak Wieluń to totalna porażka
Obejrzałem cały wywiad z kierownikiem Orłem.
TVK WSM napisał/a:
No ale teraz rzecz jasna jest już na to za późno. Nikt przecież nie będzie przebudowywał w sumie nie tak dawno wyremontowanego dużego skrzyżowania.
..... i całe szczęście ....
Małe rondo przydałoby się za to na skrzyżowaniu Głowackiego z Krakowskim Przedmieściem (trzeba by było wykupić i wyburzyć jeden dom). Upieczono by za to dwie pieczenie na jednym ogniu - poprawa warunków drogowych i likwidacja wątpliwej urody skrzyżowania.
Pomógł: 4 razy Wiek: 34 Dołączył: 05 Maj 2007 Posty: 743 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-11-06, 12:56
Stefan napisał/a:
Małe rondo przydałoby się za to na skrzyżowaniu Głowackiego z Krakowskim Przedmieście
Rondo, o którym piszesz, ma sens przy założeniu, że powstanie szybko obwodnica północna. Tak naprawdę powstanie wszystkich obwodnic rozwiązuje chyba znaczącą większość problemów drogowych Wielunia. I na lobbowaniu za nimi trzeba się skoncentrować.
Ostatnio zmieniony przez siwy_ 2009-11-07, 17:20, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum