Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lip 2005 Posty: 407 Otrzymał 1 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-09-11, 14:36
Administrator napisał/a:
Ja kojarzę, że w miarę dobry był warsztat na warszawskiej (numer chyba 45), właściciel ma nazwisko Walczak.
Taaaa jasne, dobry hehe! Dray a pamiętasz pewnego busa jak jechalismy i nam dźwig wyjechał z podporządkowanej?(notabene też z owej firmy) Po robocie u nich jak ten bus wracał z warszawskiej i przejechał jakiś kilometr do domu to szpachla i silkon zaczął odpadać a w środku pod tapicerą miałem dziure wielkośći pięści Fuck up nie z tej ziemi!
Pomógł: 59 razy Dołączył: 12 Sie 2005 Posty: 3155 Otrzymał 7 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-09-11, 15:03
Mike jasne że pamiętam
To były inne czasy (lata 90) - kiepskie materiały, inny poziom usług. Kiedyś każdy samochód ratowało się szpachlą, bo mało kogo było stać na nowe blachy.
Ja widziałem drzwi pomalowane w tym warsztacie jakiś 3 lata temu. Wyglądało całkiem przyzwoicie. Na koniec powtórzę to co napisałem na początki. Lakierników i blacharzy nie powinno się polecać. Każdy pozostawi po sobie ślad, niedociągnięcie. Maskę w moim obecnym samochodzie malowałem w ASO BMW łącznie 3 razy, w tym 2 razy była to reklamacja, nadal widzę pewne niedociągnięcia
Pomogła: 32 razy Dołączyła: 03 Maj 2006 Posty: 2461 Piwa: 25/43 Skąd: w-ń
Wysłany: 2009-09-11, 16:32
A co powiecie na wymiane oleju w pewnej firmie na Wojska Polskiego w kwocie 500 zł ,przy czym średnia cena za litr oleju w sklepie (tego który był wlany) 50 zł.Łącznie weszło 4,5 litra...... Dotad nie moge zrozumiec za co,bo widziałem w innych firmach pisze WYMIANA ZA DARMO! Jesli zakupi sie u nich a ten był zakupiony na miejscu -radze omijac z daleka.Aha zapomniałbym, Pan podobno wywazył koła gratis
Pomógł: 59 razy Dołączył: 12 Sie 2005 Posty: 3155 Otrzymał 7 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-09-11, 16:52
50 zł za litr to nie kosztuje nawet topowy olej Castrola który leję do swojej furki czyli pełny syntetyk Castrol Edge Sport 10W60. Płacę za ten olej ok 40zł za litr...
Dlaczego nie zapytaliście się o cenę usługi przed jej wykonaniem? Gwarantuję że taniej zapłaciłabyś w ASO konkretnej marki.
Pomogła: 32 razy Dołączyła: 03 Maj 2006 Posty: 2461 Piwa: 25/43 Skąd: w-ń
Wysłany: 2009-09-11, 17:41
Teraz to juz wiemy,nie naszego autka to dotyczyło,własciciel podejdzie spytac za co zapłacił,wtedy sie okaże ,bo pan wystawił na białej kartce rachunek(pisany długopisem) z pieczątką ,teraz wystawi fakture-wiec zobaczymy co nawymysla Kolejna rzecz to taka,ze samochód dojechał do Francji a teraz jest holowany do Polski ,padł reduktor (miejmy nadzieje ze nie zawinił olej )
Wszystko było robione na wariackich papierach,samochód był potrzebny na gwałt,nnikt w Wieluniu nie chciał sie podjąć wymiany,albo dawali odległe terminy.jedynie TEN pan sie zgodził.Kolega był pewny ze facet wie co robi,bo o tym zapewniał .Olej drogi bo miał być najlepszy,taki jaki powinien byc w tym samochodzie (Land Rover Freelander ) ale 500 zł to przegiecie,wychodzi na to ze za usługe wziął 250 zł ,ciekaw jestem co na to powie......
Z reguły razem z olejem wymienia się też filtr , który do takiego wynalazka może kosztować
nawet 250 zł , a jeśli robi się to u pana Zygmunta K , to na pewno , a nawet więcej .
Ale co ma reduktor obojętnie jaki by nie był , do oleju silnikowego to nie kumam .
Natomiast odpowiedniejsza na gwałt jest viagra , nie samochód .
Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 85 Skąd: Małyszyn/Katowice
Wysłany: 2009-09-14, 22:25
edzia i odziu, JLR reduktory tam padają. To jest bolączka LR, z resztą poszperaj sobie na alegro odnośnie reduktorów do tych aut. Rozchodzą się jak świeże bułeczki. Większość od brytyjskich dawców.
Pomógł: 59 razy Dołączył: 12 Sie 2005 Posty: 3155 Otrzymał 7 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-09-15, 09:14
Sprawdziłem wszystkie wersje silnikowe LR Freelander i ceny filtrów oleju do tego modelu z firm: BOSCH, FILTRON, MANN-FILTER wahają się w granicy 20-30zł.
Pomogła: 32 razy Dołączyła: 03 Maj 2006 Posty: 2461 Piwa: 25/43 Skąd: w-ń
Wysłany: 2009-09-15, 10:58
To ,ze reduktory padają to już wiemy,bardziej chodziło mi o cenę ! No cóż znajomy jest teraz za granicą ,wróci będzie wyjaśniał,bo to przegięcie.
Stanmarc,oleje wymieniane były wszystkie.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 960 Piwa: 6/3 Skąd: Oklahoma Village
Wysłany: 2009-09-15, 11:18
edzia i odziu napisał/a:
Stanmarc,oleje wymieniane były wszystkie.
Tak jak napisał Administrator ... to zmienia postać rzeczy. Jeśli były wymieniane wszystkie oleje, a do skrzyni wlano oryginalny olej przekłądniowy z ASO to 500 zł jest rozsądną ceną. Jednak wątpie aby Pan w Wieluniu dysponował oryginalnym olejem z ASO do samochodu Land Rover Freelander więc pewnie wlał jakiś inny przekładniowy albo silnikowy półsyntetyk. Nie wiem jak skrzynie w tych samochodach ale np. w Hondach nie tolerują innego oleju niż oryginalny MTF z ASO (ok. 60 zł za litr)
Pomógł: 59 razy Dołączył: 12 Sie 2005 Posty: 3155 Otrzymał 7 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2009-09-15, 12:15
stanmarc napisał/a:
półsyntetyk. Nie wiem jak skrzynie w tych samochodach ale np. w Hondach nie tolerują innego oleju niż oryginalny MTF z ASO (ok. 60 zł za litr)
Stanmarc gwarantuję że tolerują. Każdy producent olejów sprzedaje te same produkty w rożnych kanałach dystrybucji. Kanał pierwszy czyli ASO oraz drugi nieautoryzowany kanał czyli Retail. Niestety opakowania i nazwy są różne więc trzeba trochę poszperać, podpytać mechaników w ASO. Ceny także są kompletnie rożne
Kto konkretnie produkuje ten olej dla Hondy? Bo MTF to po prostu skrót od Manual Transmission Fluid. Wystarczy dobrać olej o takich samych parametrach tego samego lub nawet innego producenta.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 960 Piwa: 6/3 Skąd: Oklahoma Village
Wysłany: 2009-09-15, 12:50
Administrator nie wiem kto produkuje ten olej. Informacja co do oleju w skrzyniach Hondy jest poparta doświadczeniam użytkowników Hondy. Z tego co wiem nikt do tej pory nie odkrył żadnego zamiennika. Poniżej informacja z www.civicklub.pl odnośnie oleju MTF Honda. Dodam, że z informacji użytkowników na forum wynika, że stosowanie zamiennie silnikowego półsyntetyku na dłuższą metę nie sprawdza się.
Po pierwsze w skrzyniach Hondy NIE WOLNO stosować popularnych olejów przekładniowych powszechnie oferowanych na rynku! Są one za gęste dla skrzyń spod znaku Hondy i mogą powodowac nie prawidłową prace przekładni (np.: ciężko wchodzące biegi, itp., itd.). Zaleca się stosowanie oleju MTF-HONDA (parametry poniżej) dla skrzyni manualnej oraz ATF-HONDA dla skrzyni automatycznej. Jeżeli nie posiadamy takiego oleju można zastosowac olej silnikowy (półsyntetyczny) o lepkości SAE 10W30 lub 10W40 i klasie API SG lub SH.
Parametry oleju ManualTransmissionFluid – HONDA:
MTF-94 - 75W80, GL-4 gear oil.
PERFORMANCE CHARACTERISTICS
API GL-4
Rover Group
MTF-94; R380, PG1 & H gearbox approvals
Honda MTF-7289
MG PG1 gearbox approval
KEY PROPERTIES
SAE Viscosity 75W-80
Density at 15°C, kg/L 0.870
Flash Point, COC, °C 185
FZG, Load Stage 11
Pour Point, °C -45
Viscosity at -40°C, cP 60,000
Viscosity at 40°C, cSt 53.2
Viscosity at 100°C, cSt 10.50
Viscosity Index 190
!UWAGA! Pomimo podobnych parametrow do olejów przekładniowych 75W80 nie jest to to samo! MTF jest wzbogacony o rożne cudowne japońskie środki miedzy innymi dodatki dobrze wplywajace na prace synchronizatorow, ktorych inne oleje przekladniowe moga nie miec. Sama klasa lepkosci to nie wszystko!
Administrator jeśli znajdziesz jakiś tańszy zamiennik to będe wdzięczny
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum