Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 1578 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-06-09, 23:48
Widzę że żyjemy w bardzo bogatym kraju. Nawierzchnia tych dróg była remontowana zaledwie parę lat temu, a teraz już kolejny remont. Zamiast zrobić coś raz, a porządnie - lepiej wykonywać nawierzchnię byle jak i remontować ją co kilka lat. Brawo.
PS. Stefan, chyba jednak źle policzyłeś. Tam jest napisane, że remontem zostanie objęte 0,7km drogi, a od Krakowskiego Przedmieścia do Mokrej jest ~1,1km.
_________________ I'd agree with you, but then we'd both be wrong
... napisali 0,7 km dróg krajowych 45/43 .... nie może chodzić o nic innego, jak o najbardziej skolejinowane fragmenty w okolicach skrzyżowań na w/w odcinku (niekoniecznie z zachowaniem ciągłości). Te kilka lat temu mieli robić przebudowę drogi ale zdecydowali się jedynie na odnowę nawierzchni jezdni i chodników oraz wymianę krawężników, co nie mogło za długo wytrzymać.
Zapowiadany przetarg na remont DK43 i 45 w centrum Wielunia:
GDDKiA napisał/a:
Remont drogi krajowej nr 43 Wieluń Częstochowa w km 0+000 – 0+100 i drogi Nr 45 Opole – Złoczew
w km 172+800 – 173+350:
odcinki ulic: Piłsudskiego, Śląska i Kopernika w Wieluniu
1. INFORMACJE OGÓLNE
Remontowi podlega obręb skrzyżowania dróg krajowych Nr 43 i Nr 45 w Wieluniu tj.:
– ul. Piłsudskiego (od skrzyżowania DK 43/45 do ul. Sienkiewicza),
- ulica Śląska (przy skrzyżowaniu DK 43/45)
- ulica Kopernika (od skrzyżowania DK 43/45 do skrzyżowania z ul. Wojska
Polskiego/Kaliska/Sieradzka).
(...)
2.5. Zakres robót
1. Frezowanie istniejącej nawierzchni asfaltowej
Frezowanie korekcyjne nawierzchni bitumicznej wykonane będzie o grubości 10 cm, z odwozem
destruktu do Obwodu Drogowego w Wieluniu przy ul. Sieradzkiej 78 – odległość transportu: 3
km.
2. Wymiana podbudowy z kruszywa
Po wykonaniu frezowania warstw górnych nawierzchni, dokonana zostanie ocena istniejącej
konstrukcji. W obrębie skrzyżowań przewiduje się ułożenie siatki z tworzyw sztucznych w celu
zwiększenia nośności konstrukcji oraz miejscową wymianę podbudowy z kruszywa łamanego.
Podbudowa z kruszywa łamanego może być wymieniana w bardzo niewielkim
zakresie. Roboty polegać będą na rozbiórce podbudowy do głębokości ok. 0,5m i wymianie
kruszywa wraz z zagęszczeniem.
3. Lokalna wymiana krawężnika betonowego oraz przełożenie nawierzchni chodnika
4. Regulacja wysokościowa z częściową wymianą elementów żeliwnych studni kanalizacji
deszczowej (lub elementów żeliwnych i pierścieni odciążających).
5. Ułożenie siatki stalowej (obręb skrzyżowania)
6. Lokalne wyrównanie warstwy podbudowy mieszanką bitumiczną i klinowanie warstwy
podbudowy z kruszywa
7. Naprawa pętli indukcyjnych sygnalizacji świetlnej (wymiana pętli w obrębie skrzyżowań
z sygnalizacją świetlną t.j. w ulicach: Piłsudskiego, Śląska, Kopernika).
8. Wykonanie warstwy wiążącej z betonu asfaltowego gr. 6 cm ze skropieniem podbudowy
emulsją asfaltową (warstwy sfrezowanej nawierzchni).
9. Wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego gr. 4 cm ze skropieniem emulsją
asfaltową warstwy wiążącej.
4
10. Oznakowanie poziome i pionowe:
Oznakowanie poziome cienkowarstwowe wykonane zostanie wg projektu organizacji ruchu drogi
krajowej Nr 43 i 45.
Oznakowanie pionowe pozostaje bez zmian.
11. Wykonanie wyspy azylowej z prefabrykatów - demontaż starych elementów i montaż nowych
wraz z ustawieniem oznakowania pionowego
12. Wymiana poręczy łańcuchowych w obrębie skrzyżowania (ulice: Piłsudskiego, Śląska,
Kopernika)
13. Naprawa - wymiana pętli indukcyjnych detekcji pojazdów przy sygnalizatorach świetlnych.
Roboty prowadzone będą w granicach pasa drogowego.
Na spore utrudnienia muszą przygotować się kierowcy przejeżdżający przez Wieluń. Remontowany będzie prawie kilometrowej długości odcinek przebiegających przez miasto dróg krajowych nr 43 i 45. Odnowione zostaną fragmenty ulic Piłsudskiego i Kopernika, a także mocno obciążone skrzyżowanie z ulicą Śląską.
Do przetargu na realizację zadania zgłosiły się dwie firmy – STRABAG Sp. z o.o. z Pruszkowa oraz SIDROG Sp. z o.o. z miejscowości Błaszki. Obecnie trwa ocena złożonych ofert, a wkrótce można spodziewać się podpisania umowy i rozpoczęcia prac. Prawdopodobnie nie obędzie się bez wyznaczenia objazdów.
– Będziemy starali się minimalizować utrudnienia dla kierowców, ale objazdów najprawdopodobniej nie unikniemy. Za przygotowanie i skonsultowanie projektu organizacji ruchu na czas prowadzonych robót będzie odpowiadał wyłoniony w przetargu wykonawca – mówi Bogusław Orzeł, kierownik wieluńskiego rejonu GDDKiA.
Termin zakończenia prac remontowych to 15 listopada.
Przypomnijmy, że to nie jedyna inwestycja GDDKiA w rejonie Wielunia. Już jesienią ma rozpocząć się długo wyczekiwana budowa północnej obwodnicy miasta w ciągu drogi krajowej nr 8. W ramach zadania powstaną również trzy węzły drogowe „Biała”, „Raczyn” i „Jodłowiec”, a realizacja przedsięwzięcia potrwa dwa lata.
Od września będzie działał Viatoll od węzła Wieluń do Syców Wschód.
Opłaty w systemie viaTOLL dotyczą 35-kilometrowych odcinków dróg.
- Od 1 września dwa odcinki dróg w województwie łódzkim, czyli S8 Łask-Rzgów i S14 Pabianice-Róża, będę płatne dla pojazdów ciężarowych - wyjaśnia Dorota Prochowicz, rzecznik tego systemu.
Kierowcy samochodów osobowych w dalszym ciągu będą mogli jeździć po drogach S8 i S14 bezpłatnie.
- Samochody osobowe w Polsce płacą wyłącznie za korzystanie z autostrad. Drogi ekspresowe i pozostałe są bezpłatne - dodaje Dorota Prochowicz.
Kierowcy pojazdów powyżej 3,5 tony w zależności od ciężaru i emisji spalin zapłacą za przejechany kilometr od 20 do 53 groszy.
W sumie do systemu viaTOLL zostanie włączonych około 264 km dróg różnych kategorii. W październiku sieć dróg płatnych w Polsce, objętych systemem, będzie liczyła 2917 km.
ViaTOLL to system, który pozwala użytkownikom elektronicznie wnosić opłaty za korzystanie z sieci dróg płatnych. Obowiązuje w Polsce od 1 lipca 2011 roku i jest obowiązkowy dla pojazdów samochodowych oraz zespołów pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony oraz autobusów niezależnie od ich dopuszczalnej masy całkowitej. System viaTOLL obowiązuje na wybranych odcinkach autostrad, dróg ekspresowych i krajowych zarządzanych przez GDDKiA.
Nowe odcinki od września
Zaplanowany na 1 września szósty etap rozszerzenia obejmie około 206 km dróg krajowych i ekspresowych oraz autostrad, w tym odcinki:
A1: węzeł Czerniewice – węzeł Włocławek Zachód,
A1: Świerklany – Gorzyczki (granica państwowa),
A4: węzeł Jarosław Zachód – węzeł Korczowa,
S8: węzeł Syców Wschód – węzeł Wieluń,
S8: węzeł Łask – węzeł Rzgów,
S14: węzeł Pabianice Północ – węzeł Róża,
S19: węzeł Rzeszów Zachód – węzeł Świlcza,
DK90: Jeleń (skrzyżowanie z DK91) – Baldram (skrzyżowanie z DK55).
Nowe odcinki od października
Siódmy etap rozszerzenia planowany na 1 października obejmie dwa odcinki autostradowe o łącznej długości 58 km:
A1: węzeł Włocławek Zachód – węzeł Kowal,
A4: węzeł Dębica Wschód – węzeł Rzeszów Północ.
Łukasz Czuku / Paulina Stępień
Wysłany: 2014-08-21, 22:16 Tunele dla nietoperzy nad S8
Cytat:
Nad S8 zbudowali tunele dla... nietoperzy
Trzy nietypowe konstrukcje pojawiły się na odcinku S8 od węzła Wieluń do Złoczewa. Są to "przejścia" dla nietoperzy, a ich koszt to ponad 2 mln zł.
- Są to pierwsze bramownice dla nietoperzy w województwie łódzkim. Mamy nadzieję, że spełnią swoją rolę i faktycznie będą wykorzystywane przez zwierzęta do migracji - mówi Aleksandra Skowron z wydziału ochrony środowiska łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
I dodaje, że konieczność zastosowania nowatorskich rozwiązań wykazano w raporcie środowiskowym. Wówczas fachowcy robili nasłuchy i wskazali korytarze powietrzne, którymi przemieszczają się nietoperze.
"Przejście" dla nietoperzy przypomina konstrukcję, na której wiesza się tablice informacyjne nad trasami szybkiego ruchu. Tyle że bramownica jest wyposażona w specjalną siatkę, tworzącą swoisty tunel, którym przemieszczają się nocne ssaki. Trzy takie "przejścia", zamontowane na odcinku drogi ekspresowej S8 węzeł Wieluń - Złoczew, kosztują, bagatela, nieco ponad dwa miliony złotych netto.
Nietoperze do orientacji w przestrzeni wykorzystują echolokację. Przyrodnicy przekonują, że gdy kończy się las, niektóre osobniki - często te młode, które dopiero uczą się odpowiednich zachowań - zniżają lot i wpadają na rozpędzone auta. Zamontowane w poprzek jezdni przejście bramowe, namierzane przez "radar" zwierzęcia, ma zapobiegać obniżaniu lotu i tym samym ograniczać do minimum ryzyko kolizji.
Tunele dla nietoperzy nad trasą S8 w Łódzkiem to jedne z pierwszych takich urządzeń w Polsce. Wcześniej zamontowano je na drodze S3 w okolicy Szczecina.
Ale jest to nowatorskie rozwiązanie nie tylko w naszym kraju, ale i w Europie. Do tej pory podobne rozwiązania zastosowano jedynie w Holandii i Wielkiej Brytanii.
Trasa S8 Złoczew-Sieradz wybudowana. Prawie 740 mln zł pochłonęła budowa odcinka drogi ekspresowej S8 od węzła Złoczew do węzła Sieradz Południe. Zakończyły się właśnie prace budowlane na niespełna 20-kilometrowym odcinku trasy.
Trasa S8 Złoczew-Sieradz wybudowana. Prawie 740 mln zł pochłonęła budowa odcinka drogi ekspresowej S8 od węzła Złoczew do węzła Sieradz Południe. Zakończyły się właśnie prace budowlane na niespełna 20-kilometrowym odcinku trasy. Kierowcy będą jednak musieli jeszcze poczekać na przejazd tą drogą.
Z dużym prawdopodobieństwem można przyjąć, że odcinek ósemki z Sieradza do Złoczewa zostanie otwarty dla ruchu w tym samym czasie, co obwodnica Sieradza oraz kolejny odcinek ósemki Wieluń- Złoczew. Najprawdopodobniej nastąpi to w połowie października. Wówczas z Sieradza będzie można bezpośrednio dojechać S8 do Wrocławia.
Otwarcie drogi jesienią
Budowę odcinka drogi S8 od Węzła Złoczew do Węzła Sieradz Południe wykonało konsorcjum spółek Strabag i Heilit+Woerner. W ciągu 2,5 roku powstała droga krajowa o parametrach drogi ekspresowej, zrealizowana w technologii betonowej. Jezdnia ma po dwa pasy ruchu w każdą stronę, o szerokości 3,5 metra oraz 2,5-metrowy pas awaryjnym. Inwestycja obejmowała budowę węzła drogowego Sieradz Południe.
- Jako zarządca drogi będziemy decydować o terminie jej otwarcia dla kierowców. Oczywiście przed tym zgodę na to musi wyrazić m.in. Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego. Jeśli nie będzie zastrzeżeń, to pozwolenie na użytkowanie może być wydane miesiąc po zgłoszeniu- tłumaczy Maciej Zalewski z GDDKiA w Łodzi.
Jak podkreśla Zalewski, bardzo prawdopodobne jest, że odcinek ósemki Złoczew - Sieradz nie zostanie otwarty dla ruchu, do czasu oddania odcinka Wieluń - Złoczew oraz obwodnicy Sieradza, która łączy się z S8.
Dlaczego? Przemawiają za tym względy praktyczne.
- Jest to jedyne rozsądne rozwiązanie. Wówczas ruch będzie odbywał się płynnie po S8 od Sieradza do Wrocławia i odwrotnie - twierdzi przedstawiciel GDDKiA w Łodzi. - W innym przypadku moglibyśmy zwiększyć ruch pojazdów w centrum Złoczewa, przez który musieliby przejechać kierowcy zjeżdżając ze złoczewskiego węzła i kierując się dalej do Wrocławia. Podobna sytuacja byłaby w odwrotnym kierunku. Chcemy tego uniknąć.
Prace przy budowie zachodniej obwodnicy Sieradza mają zakończyć się 31 sierpnia. Zaś na odcinku S8 Wieluń- Złoczew 11 września. Doliczając do tej ostatniej daty miesiąc, kiedy powinna być wydana decyzja z nadzoru budowlanego, realnym terminem otwarcia ósemki jest październik.
Rozpoczęły się remonty fragmentów dróg krajowych w Wieluniu. Kierowcy poruszający się po centrum miasta powinni uważnie przyglądać się znakom drogowym
Jak już wcześniej informowaliśmy, wieluński rejon Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otrzymał pieniądze na remonty odcinków dróg krajowych 43 i 45 w obrębie miasta. Chodzi o ulicę Kopernika oraz fragmenty Piłsudskiego i 3 Maja. W sumie nowa nawierzchnia bitumiczna zostanie położona na długości 650 metrów. W związku z robotami, w centrum została zmieniona organizacja ruchu. Utrudnień można spodziewać się do połowy listopada. W centrum należy zachować ostrożność jeszcze z jednego powodu - po wrześniowych remontach nawierzchni na miejskich ulicach malowane są przejścia dla pieszych.
Źródło
Pomógł: 46 razy Wiek: 44 Dołączył: 02 Sie 2006 Posty: 3905 Piwa: 79/18 Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-10-17, 22:34
Te remonty w centrum na których malują teraz pasy to chyba średnio wyszły... ktoś naiwnie wierzył że to nie zostanie odebrane przez Zamawiającego ale pewnie Zamawiający był na wyciecz... tfu... wyjeździe służbowym zagranicznym i nie zdążył zareagować....
_________________ Ludzie dzielą się na tych, którzy lubią koty i na pokrzywdzonych przez los...
Pomógł: 18 razy Wiek: 33 Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 1578 Otrzymał 8 piw(a) Skąd: Wieluń
Wysłany: 2014-10-18, 12:30
ourson napisał/a:
Te remonty w centrum na których malują teraz pasy to chyba średnio wyszły... ktoś naiwnie wierzył że to nie zostanie odebrane przez Zamawiającego
Bo nikt myślący po gospodarsku by tego nie odebrał. Teraz niezły przekaz idzie do firm stających do przetargów - można robić byle jak, miasto i tak odbierze. Bardzo mi się to nie podoba.
_________________ I'd agree with you, but then we'd both be wrong
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum