_________________ To właśnie lęk przed porażką nie pozwolił mi podjąć wielkiego działania.
Dopiero dzisiaj stawiłem pierwsze kroki tam, gdzie powinienem je postawić przed 10 laty.
Ale jestem szczęśliwy, że nie czekałem kolejnych 20
Wysłany: 2007-10-11, 10:19 Krótki zapis korespondencji między mną a Burmistrzem
Obwodnica Śródmiejska - jeden z ważniejszych elementów układu komunikacyjnego miasta
W grudniu 2006 wysłałem maila zaadresowanego do burmistrza:
stefan_pol napisał/a:
Tuesday, December 05, 2006 9:57 PM From: <stefan.p21@wp.pl>
Pragnę zauważyć, iż według Pana definicji (niepozbawionej do końca sensu) obwodnicą może być tylko droga mająca przebieg całkowicie pozamiejski. Jednakże obwodnice mają trojaki charakter (dzielą się na 3 rodzaje):
1. śródmiejskie, omijające ścisłe centrum miasta;
2. miejskie, przechodzące obrzeżami miasta i służące do sprawnego ruchu międzydzielnicowego i aglomeracyjnego;
3. pozamiejskie, przechodzące poza miejską aglomeracją i służące dla tranzytu dalekobieżnego.
> > Obwodnica to więc droga prowadząca wokół miasta, dzielnicy, centrum lub śródmieścia umożliwiająca pojazdom ominięcie pewnego obszaru miejskiego i odciążenie jego ulic z tranzytowego ruchu międzymiastowego, międzydzielnicowego lub międzyosiedlowego. Z poważaniem // liczę na odzew//
Na którego otrzymałem odpowiedź:
Mieczyslaw Majcher napisał/a:
Dnia 11-12-2006 o godz. 12:53 Mieczysław Majcher napisał(a):
Szanowny Panie ! Owszem różne są obwodnice, ale nie wszystkie przystają do tej wielkości miasta co Wieluń. Nie wyobrażam sobie w Wieluniu obwodnicy śródmiejskiej, czy nawet miejskiej. Biorąc pod uwagę rozwój miasta sensowna jest tylko pozamiejska. Z szacunkiem M.Majcher
Dnia 08-10-2007 wysłałem kolejnego (o treści:) maila czekam na odpowiedź
stefan_pol napisał/a:
Szanowny panie Burmistrzu.
Długo zwlekałem z "odpowiedzią" na Pańską Odpowiedź
Przypadkiem natknąłem się na Strategię Rozwoju Powiatu Kłobuckiego a w niej odnalazłem co następuje:
5.2.1.3. Wybudowanie dwóch obwodnic w Krzepicach: wewnętrznej i zewnętrznej (przy płn. obwodnicy miasta tak e budowa parkingu dla samochodów ci arowych mogących tam parkować podczas tzw. długich weekendów)
To zdanie dotycz miasta niemal dziesięciokrotnie mniejszego od Wielunia.
źródło: http://www.powiatklobucki...tr_rozw_pow.pdf
Będę wdzięczny za komentarz.
PS: Nie musi Pan sobie wyobrażać obwodnicy śródmiejskiej ona teoretycznie już funkcjonuje (polecam analizę niedawno przyjętego studium jeżeli Pan nie wierzy)
Z poważaniem.
Ponadto bez trudu znalazłem artykuł (o kolojenym podobnym do Wielunia miście w którym taka inwestycja jest realizowana ) Wyszkowie (26 tyś mieszkańców)
Cytat:
Wyszków ma obwodnicę
Data opublikowania: 28/09/2007 10:08 am
Dzisiaj wyszkowianie po raz pierwszy pojadą nową śródmiejską obwodnicą miasta. Jej budowę współfinansowała Unia Europejska
Już dawno w Wyszkowie nie oddano do użytku inwestycji, nie tylko w zakresie drogownictwa, o takim zasięgu i znaczeniu. Obwodnica śródmiejska Wyszkowa co prawda na razie powstała tylko w części. Dzisiaj zostanie oficjalnie otwarty i oddany do użytku jej pierwszy odcinek. Kontynuacja przewidziana jest w następnych latach. Jednak w zamyśle władz miejskich droga ma docelowo pozwolić na wyprowadzenie z centrum Wyszkowa ruchu zwłaszcza samochodów ciężarowych. Póki co skomunikuje dwie ważne dzielnice miasta z centrum oraz ułatwi dojazd do dzielnicy przemysłowej. Budowę obwodnicy śródmiejskiej Wyszkowa współfinansowała w znacznym stopniu Unia Europejska. Pierwszy odcinek drogi kosztował prawie 4 mln zł.
Źródło: RDC ( http://www.rdc.pl )
Nie wiem dlaczego burmistrz tak broni się przed tą inwestycją ??
Może ktoś z Was zna odpowiedź?
Nie wiem jaka w tym zasługa "naszego forum" ale wydaje się że sprawa powoli posuwa się do przodu
Wyciąg z dokumentacji przetargowej na
Wykonanie projektu budowlanego z uzyskaniem decyzji lokalizacyjnej na budowę drogi zbiorczej z odwodnieniem między ulica Częstochowską w Wieluniu a ulica Opolską w Gaszynie
Niżej przedstawione "mapki" są fragmentem już istniejącego dokumentu czyli koncepcji drogi.
Koncepcja wygląda nieźle (ścieżka rowerowa chodnik w miejsce obecnej obecnej ul Polnej (fragmentami) a w okolicy skrzyżowania z Częstochowską ulicę Polną zastąpi dodatkowa droga dojazdowa obsługująca posesję). Rezerwa terenu pod późniejsze poszerzenie drogi też jest dobrym rozwiązaniem. Chodnik jednostronny też jest rozwiązaniem optymalnym (na polach będzie znikomy ruch pieszy) a umożliwi to bezkolizyjne poszerzenie pasa jezdnego w odleglejszej perspektywie.
scan002.GIF żółtą linią oznaczony fragment istniejący, czerwoną linią - etap II budowy (częstochowska - opolska) błękitną linią - etap III obwodnicy centrum (warszawska-sieradzka)
Plik ściągnięto 905 raz(y) 135,22 KB
scan007.GIF skrzyżowanie z ulicą częstochowską ("pierwsze szare") widoczne także skrzyżowanie z ulicą 18-go stycznia.
Plik ściągnięto 197 raz(y) 232,44 KB
scan006.GIF
Plik ściągnięto 178 raz(y) 224,35 KB
scan005.GIF
Plik ściągnięto 152 raz(y) 188,51 KB
scan004.GIF skrzyżowanie z graniczną
Plik ściągnięto 196 raz(y) 230,79 KB
scan003.GIF koniec obwodnicy - skrzyżowanie z opolską
Plik ściągnięto 183 raz(y) 195,77 KB
scan009.GIF przekroje poprzeczne w wybranych miejscach obwodnicy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum