właśnie remontują odcinek koło mojego garażu, teraz jest taki wysoki podjazd że chyba tylko terenówką się wyjedzie, na dziś autko uwięzione w garażu, mam nadzieje że szybko skończą
Wysłany: 2007-06-21, 09:46 Ciąg dalszy robót na 43
Cytat:
Remonty na drodze krajowej nr 43 będą kontynuowane !!! Odnowa nawierzchni drogi krajowej nr 43 na odcinku Wieluń- Kałuże i roboty brukarskie na odcinku Wieluń - Dzietrzniki już w najbliższym czasie zostaną wznowione i czym prędzej - jak zapewnia Bogusław Orzeł - kierownik Rejonu Dróg Krajowych w Wieluniu - ukończone.
"Aktualnie wykonuje się roboty brukarskie na odcinku ulicy Częstochowskiej oraz roboty nawierzchniowe na odcinku szlakowym. Do wykonania została cześć warstwy ścieralnej i w tej chwili zakończone zostały już na odcinku Kałuże Dzietrzniki. Pozostał do wykonania odcinek Wieluń - Dzietrzniki, który będzie kontynuowany w najbliższych dniach".
Tygodniowa przerwa w pracach remontowych na odcinku Wieluń - Kamionka była wywołana utwardzaniem nawierzchni drogi - uspokaja Bogusław Orzeł.
Są też optymistyczne informacje dla mieszkańców ulicy Częstochowskiej w Wieluniu. Chodnik który aktualnie doprowadzono do wysokości Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki już wkrótce ozdobi obie strony całej ulicy Częstochowskiej. "Te roboty trwają i jeszcze będą trwały - podkreśla Orzeł - ich zakres obejmie całą ulicę do Krakowskiego Przedmieścia".
Na drogach krajowych trwają również prace porzadkowe, m. in. koszenie rowów i wycinka drzew wskazanych przez wojewódzkiego konserwatora przyrody.
Rejonowy Zarząd Dróg Krajowych bierze również udział w przetargach na dwa kolejne projekty remontowe . Ich rezultaty poznamy niebawem.
Wysłany: 2007-12-04, 23:02 Wszystko o drogach krajowych w regionie -w tym o obwodnicach
Wątek dotyczy wszystkich inwestycji na "krajówkach" mających duże znaczenie dla Wielunia ... przez co rozumiem inwestycje nie tyle poprawiające warunki drogowe w samym mieście Wieluniu ale na drogach prowadzących z naszego miasta do ważnych węzłów drogowych i większych miast tej części Polski.
Na początek o obwodnicy Krzepic .Budowa obwodnicy Krzepic poprawi komfort dojazdu do węzła na A1 położonego najbliżej Wielunia (w Lgocie między Częstochową a Kłobuckiem).
Artykuł w Dzienniku Polska - Dziennik Zachodni z dn 01-12-2007:
Cytat:
Łatwiejszy dojazd ze Śląska do Wielkopolski
Kierowcy podróżujący ze Śląska do Wielkopolski będą jechać krócej i bezpieczniej. Wojewoda śląski wydał właśnie pozwolenie na budowę obwodnicy w Krzepicach, mieście przez który przebiega droga nr 43 Częstochowa-Wieluń, którą odbywa się tranzyt ze śląskich miast do Poznania.
Dyrektor katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Krzysztof Raj poinformował już burmistrza Krzepic Krystiana Kotynię, że roboty rozpoczną się w drugim półroczu 2008 roku. Zakończenie planowane jest po osiemnastu miesiącach, na koniec 2009 roku. W tegorocznym budżecie państwa zarezerwowano 40 milionów złotych. Na wybudowanie całej drogi potrzeba ponad 120 milionów.
Wiadomość ta ucieszyła nie tylko kierowców, ale przede wszystkim mieszkańców Krzepic. To drugie obok Kłobucka miasto, przez które przebiega trasa 43. O ile jednak w Kłobucku duże ciężarówki załadowane najczęściej węglem ze Śląska omijają centrum, o tyle w Krzepicach muszą się wbijać w ciasne i kręte uliczki w samym sercu miasta. Wielu kierowców nie mieści się w ciasnych zakrętach, stąd wiele wypadków i stłuczek.
- Budowa obwodnicy, to nie tylko koniec koszmaru z tysiącami aut rozjeżdżającymi nasze ulice - mówi burmistrz Krzepic Krystian Kotynia. - Nareszcie będziemy mogli zająć się planowaną od lat przebudową rynku, który z powodu ruchu tranzytowego bardziej przypomina rondo niż główny plac miejski. Teraz na zagospodarowanie krzepickiego rynku szanse są praktycznie żadne. Trudno bowiem cokolwiek robić, gdy w ciągu doby przez centrum przejeżdża od 8 do 10 tysięcy samochodów.
Zdaniem burmistrza, skoro są już w państwowym budżecie zarezerwowane pieniądze, nic już nie może zaprzepaścić wyczekiwanej od lat inwestycji.
- Byłem w Warszawie i na własne oczy widziałem ten zapis - mówi podekscytowany burmistrz. - Skoro są pieniądze, będzie i obwodnica. Wierzę, że wreszcie się jej doczekamy.
źródło http://katowice.naszemias...nia/794918.html
[ Dodano: 2008-05-23, 18:47 ] Odnośnie wyniku przetargu na prace budowlane na obwodnicy Krzepic:
GDDKiAo/Katowice napisał/a:
INFORMACJA O WYBORZE OFERTY NAJKORZYSTNIEJSZEJ
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Katowicach informuje, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu ograniczonego na budowę północnej obwodnicy m. Krzepice w ciągu drogi krajowej
nr 43 wybrana została oferta nr 5.
Informacja o Wykonawcach, którzy złożyli oferty i ocenie punktowej tych ofert:
Oferta nr 1. Konsorcjum:
1. DROG – BUD Sp. z o.o. Częstochowa
2. P.U.T. „INTERCOR” Sp. z o.o. Zawiercie
Cena oferty 69 110 805,94 Oferta odrzucona
Oferta nr 2. STRABAG Sp. z o.o. Warszawa
Cena oferty 83 023 124,63
Oferta nr 3. Konsorcjum KIRCHNER Niemcy
Cena oferty 81 574 437,39
Oferta nr 4. BUDIMEX DROMEX S.A. Warszawa
Cena oferty 75 309 522,67
Oferta nr 5. Konsorcjum:
1. Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. Mińsk Mazowiecki
2. Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „ MOSTY – ŁÓDŹ” S.A. Łodź
3. DROMET Sp. z o.o. Częstochowa
Cena oferty 66 778 810,97
Oferta nr 6. Konsorcjum:
1. BILFINGER BERGER Polska S.A.
2. MEGA BRUK
Cena oferty 82 217 592,81
Oferta nr 7. SKANSKA S.A. Warszawa
Cena oferty 84 174 712,90
Uzasadnienie wyboru: oferta ta spełnia wszystkie wymienione w SIWZ warunki i posiada najniższą cenę.
Katowice, 21.05.2008r.
Przebieg_obwodnica_krzepic_w _ci±gu_DK43.GIF źródło: GDDKiA o Katowice
Plik ściągnięto 16106 raz(y) 229,98 KB
40_794918_1_d_1236.jpg Rynek czterotysięcznych Krzepic.
Szkoda, że nie udało się kiedyś przebudować skrzyżowania Warszawska-Głowackiego/Krakowskie Przedmieście - (główne założenie: złagodzenie słynnego łuku przy jednej z ulic stricte tranzytowych)
Droga jak nowa
Jeżeli znajdą się pieniądze jeszcze w tym roku zostanie odnowiony odcinek drogi krajowej nr 8 od ulicy Przemysłowej do wiaduktu kolejowego w Wieluniu. Kierownik Rejonu Dróg Krajowych Bogusław Orzeł zapewnia, że zrobi wszystko, aby zdobyć 1/3 brakującej kwoty potrzebnej do remontu tego odcinka. Wszystko będzie zależało od zgody łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Jeżeli znalazłaby się brakująca kwota kierowcy nie mieliby powodu, aby narzekać na stan krajowej ósemki w powiecie wieluńskim:
Oznakowaniem grubowarstwowym, którym zostały pomalowane znaki poziome na ósemce - dodaje Orzeł.
Takie oznakowanie jest na drodze od granicy z Bełchatowem do Wielunia. Pojawi się także na odcinku planowanym do remontu.
30-06-2008 Krzepice
Dzisiaj inwestor (GDDKiA o/Katowice) przekazał plac budowy wykonawcy obwodnicy Krzepic (Konsorcjum: PRDiM - Mińsk Mazowiecki, PRM „ MOSTY – ŁÓDŹ” S.A. oraz DROMET Częstochowa) i tym samym rozpoczęła się budowa na którą mieszkańcy Krzepic czekali 16 lat.
źródło: TVP Katowice
Dnia 2008-09-12 została wydana decyzja o "ustaleniu lokalizacji drogi krajowej dla obwodnicy miasta Opoczno w ciągu drogi krajowej nr 12" a dnia 2008-09-26 zostało wszczęte postępowanie w sprawie wydania pozwolenia na budowę obwodnicy miasta Opoczno w ciągu drogi krajowej nr 12.
Ostatnio zmieniony przez Stefan 2009-05-06, 19:36, w całości zmieniany 1 raz
DROGI: Skromny rok
09.08.2008.
Choć w innych rejonach Polski kierowcy narzekają na korki - one oznaczają, że na drogach trawją remonty. Niestety taki obraz jest rzadkością, jeśli chodzi o powiat wieluński. Tegoroczne roboty drogowe to zaledwie ułamek tych, które miały miejsce w roku ubiegłym.
Dlaczego na drogach tak mało się robi? Część środków pochłania obwodnica Wielunia, ale - jak się okazuje - to nie jedyna przyczyna. "To wynika z polityki obecnego rządu. Nie chce aby to zostało odebrane jako wystąpienie polityczne ale jeżeli koncentruje się na innych robotach, większych robotach gdzie indziej bądź też pewne rzeczy nie są uruchamiane odpowiednio wcześniej no to mamy taką sytuację jak mamy." - mówi Bogusław Orzeł, kierownik wieluńskiego rejonu GDDKiA.
Na trasie przyszłej obwodnicy Wielunia trwają obecnie wykopaliska archeologiczne. Uspakajamy, że nie mają one wpływu na odwlekanie budowy w czasie.
źródło: http://www.tvk.wsm.wielun.pl
Bardzo proszę aby któryś z dziennikarzy zadał trzy pytania kierownikowi Orłowi z wieluńskiego rejonu GDDKiA. Może zarejestrowany na forum Fordo? Tym razem obwodnicę odpuszczę.
1. Kiedy zostanie ogłoszony ponownie przetarg na wykonanie dokumentacji na przebudowę ulic Piłsudskiego, Kopernika oraz fragmentów Sieradzkiej i Krakowskiego Przedmieścia (fragmenty DK43 i DK45)? Pierwszy przetarg unieważniono. I kiedy ruszy przebudowa tych ulic wraz z przebudową sygnalizacji na tym odcinku? (na przebudowę jedynie sygnalizacji GDDKiA posiada już dokumentację - brak na przebudowę ulic)
2. Kiedy rozpocznie się przebudowa DK45 na odcinku Czarnożyły-Złoczew wraz z przestawieniem mostu w Oleśnicy (wyprostowanie-korekta śmiesznych łuków przed wspomnianym mostem)
3. Co z przebudową (i projektem na przebudowę) DK 45 na odcinku Wieluń(ul Śląska) - granica województwa łódzkiego z opolskim. Czy wyłoniono już firmę która wykona projekt?
Wysłany: 2008-10-12, 20:19 no problem, po to jesteśmy
Dzięki stefan za kolejny temat:) Na pewno o odpowiedź na te pytania poprosimy pana Orła lub rzecznika generalnej dyrekcji Zalewskiego. Pozdrawiam Michał
Warszawska w remoncie
13.10.2008.
O tym, że ten rok jest znacznie skromniejszy jeśli chodzi o remonty prowadzone na drogach krajowych w naszym regionie mówiliśmy już wielokrotnie. Mimo wszystko ekipy remontowe pracują, choćby na Warszawskiej- ważnym odcinku krajowej Ósemki.
W sumie gruntownie wyremontowany zostanie dość spory odcinek szlaku prowadzącego z Wielunia do Ruśca- mówi TVK WSM Bogusław Orzeł- kierownik wieluńskiego rejonu GDDKiA w Łodzi. Zresztą remont tego dość sporego odcinka trwa już dłuższy czas. A na tym zaczynającym się od przejazdu kolejowego w tej chwili remontowana jest gruntownie nawierzchnia jezdni. Dlatego kierowcy muszą tutaj być szczególnie ostrożni: w niektórych miejscach obowiązuje ruch wahadłowy.
W sumie remont kosztował będzie prawie milion złotych. Ale prace trwają nie tylko w Wieluniu, ale też Osjakowie. Tam remontowany jest z kolei most. Kilkanaście lat jakie minęły od ostatnich prac modernizacyjnych w tym miejscu zrobiło swoje.
Bo gusława Orła po raz kolejny zapytaliśmy również o to, co z wieluńską obwodnicą. Przez centrum miasta w dalszym ciągu przetacza się niestety ogromna ilość Tirów, których wszyscy mamy już chyba dość.
Powoli dobiega końca wykup gruntów przeznaczonych pod ten ważny szlak komunikacyjny. Jesli wszystko pójdzie dobrze w przyszłym roku drogowcy powinni uzyskać już pozwolenie na budowę.
źródło: http://www.tvk.wsm.wielun.pl
TVK WSM napisał/a:
O tym, że ten rok jest znacznie skromniejszy jeśli chodzi o remonty prowadzone na drogach krajowych w naszym regionie mówiliśmy już wielokrotnie.
A następny zapowiada się jeszcze słabiej ...
TVK WSM napisał/a:
Jesli wszystko pójdzie dobrze w przyszłym roku drogowcy powinni uzyskać już pozwolenie na budowę.
Pomógł: 17 razy Dołączył: 08 Mar 2006 Posty: 1805 Skąd: okalew/wrocław
Wysłany: 2008-10-14, 17:37
stefan_pol napisał/a:
2. Kiedy rozpocznie się przebudowa DK45 na odcinku Czarnożyły-Złoczew wraz z przestawieniem mostu w Oleśnicy (wyprostowanie-korekta śmiesznych łuków przed wspomnianym mostem)
Wysłany: 2008-10-19, 19:05 Praszka i Gorzów Śląski
NTO Nowa Trybuna Opolska napisał/a:
AKTUALNOŚCI
11 września 2008 - 20:48
Praszka > Mieszkańcy chcą południowej obwodnicy miasta
Mieszkańcy glosowali dzisiaj (11 września) nad czterema propozycjami drogowców.
Proponowane warianty obwodnicy Praszki.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Opolu zaprezentowała mieszkańcom Praszki i okolic 4 warianty planowanej obwodnicy tego miasta.
Najwięcej głosów - aż 54 - było na wariant numer 4. Przewiduje on 10,5-kilometrowy odcinek drogi, który od południa omija nie tylko Praszkę, ale i sąsiedni Gorzów Śląski oraz wieś Kowale. W opinii fachowców ten wariant jest najmniej uciążliwy dla środowiska naturalnego. Popierają go również mieszkający w Praszce poseł Leszek Korzeniowski oraz burmistrzowie Praszki i Gorzowa Śląskiego.
Pozostałe warianty obwodnicy uzyskały znacznie mniejsze poparcie:
> wariant numer 2 - 21 głosów,
> wariant numer 1 - 9 głosów,
> wariant numer 3 - 1 głos.
NTO Nowa Trybuna Opolska napisał/a:
OLESNO
11 września 2008 - 11:50
Praszka czeka na obwodnicę
Objazd może odciążyć ruch nie tylko w Praszce, ale i sąsiednim Gorzowie Śląskim. Drogowcy wybrać jednak muszą dłuższy i droższy wariant trasy.
Dzisiaj o godz. 17.00 w Miejsko-Gminnym Ośrodku Kultury i Sportu przy ul. Kościuszki 9 (dawna synagoga) można będzie po raz pierwszy poznać projekt obwodnicy Praszki.
Na spotkanie zaproszeni są mieszkańcy nie tylko praszkowskiej gminy, ale również Gorzowa Śląskiego. Urzędnicy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przedstawią bowiem aż 4 warianty trasy.
Dwa z nich są równocześnie obwodnicami Gorzowa Śl.
- Ciągle zabiegamy o objęcie obwodnicą również naszego miasta - mówi Roland Fabianek, sekretarz gorzowskiej gminy. - To wydłuża trasę tylko o ok. 3 kilometrów, a wyprowadzi z miasta tiry, które niszczą nasze drogi i ściany domów.
Na obwodnicę jak na zbawienie czekają też mieszkańcy Praszki.
- W godzinach szczytu, zwłaszcza w dni targowe, nie da się przejechać samochodem przez miasto - narzeka Tomek Olszowy.
W zależności od wariantu obwodnica Praszki będzie miała od 5,5 do 11 km. Według planów budowa ma się rozpocząć w latach 2011-2012 i potrwa 2 - 3 lata. GDDKiA nie podaje kosztów inwestycji.
- Za wcześnie, żeby szacować koszty - mówi Michał Wandrasz, rzecznik prasowy GDDKiA. - Najpierw musimy mieć gotową dokumentację i wszystkie pozwolenia na tę budowę.
Przedstawione dzisiaj warianty nie są ostatecznymi wersjami trasy.
- Przez najbliższe dwa tygodnie będziemy czekali na opinie mieszkańców - mówi Michał Wandrasz. - Po ich rozpatrzeniu projektanci narysują ostateczny przebieg tej obwodnicy.
źródło: NTO Nowa Trybuna Opolska
Poniżej - mapka z dwóch źródeł
bilde.jpg źródło mapy: NTO
Plik ściągnięto 292 raz(y) 29,53 KB
2008_09_18_x_mapa.JPG źródło mapy: Kulisy Powiatu Kluczbork-Olesno
Trzy tygodnie temu rozpoczął się remont ulicy Warszawskiej.
Nawierzchnia na 700-metrowym odcinku od wiaduktu do ulicy Przemysłowej została wymieniona a do połowy listopada potrwają prace wykończeniowe. Remont wspomnianego odcinka ulicy Warszawskiej kosztował prawie milion złotych. Więcej w relacji Katarzyny Jaśko
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum